Onze DISC certificering, uw kwaliteitsgarantie
Leidinggeven en verkopen hebben één gemeenschappelijke deler: effectief omgaan met mensen. No Non Sales helpt (sales)managers effectiever leiding te geven en verkopers effectiever te verkopen. Hiervoor gebruiken wij de DISC-methodiek.
No Non Sales is officieel DISC-gecertificeerd: Onze certificering is uw kwaliteitsgarantie.
Multidisciplinaire teams optimaal laten presteren
Steeds meer teams werken vandaag de dag multidisciplinair samen. Dat leidt binnen teams tot grote diversiteit als het gaat om talenten en persoonlijkheden. Een divers team met allerlei uiteenlopende vaardigheden en kwaliteiten aan boord is een krachtig wapen. Maar dan moet de onderlinge communicatie tussen de leden wel optimaal verlopen.
DISC helpt teams waarin verschillende rollen, persoonlijkheden en karakters zijn samengebracht om effectief samen te werken. Ook ondersteunt DISC het team bij het onderling goed verdelen van rollen en taken. Het is daarmee een effectieve methodiek om multidisciplinaire teams optimaal te laten presteren.
Klantkoopgedrag
Onze klanten zien dat teams die een DISC-analyse gebruiken, elkaar meer waarderen en beter kunnen samenwerken. Daarnaast zetten zij DISC succesvol in om het koopgedrag van hun klanten en potentiële klanten eerder en gemakkelijker te doorgronden. Resultaat: grotere gunfactor en betere verkoopresultaten. Benieuwd naar wat DISC binnen uw organisatie kan betekenen voor uw commerciële resultaat en slagvaardigheid? Bekijk dan eens onze Klantkoopgedrag-training. Daarmee leren uw medewerkers om kennis van de DISC-methodiek om te zetten in commercieelresultaat.
Hoe werkt DISC?
DISC maakt inzichtelijk waar mensen energie van krijgen, wat ze drijft of welke natuurlijke rol ze hebben. Maar ook hoe je snel de drijfveren van andere mensen herkent, om daarop te anticiperen.
In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, is DISC geen persoonlijkheidstest. Het biedt inzicht in de werkwijze en het voorkeursgedrag van mensen. Collega’s, maar ook klanten.
Diagram
DISC maakt gebruik van een diagram bestaande uit twee assen: Directheid en Gerichtheid.
De assen liggen horizontaal en verticaal, waardoor vier kwadranten ontstaan. Daaraan zijn vier typeringen gekoppeld: Dominant, Interactief, Stabiel en Consciëntieus.
De vier beginletters vormen samen het anagram DISC. Binnen DISC worden aan die vier typeringen kleuren toegekend: Rood, Geel, Groen en Blauw.
Het kan goed zijn dat u weleens hebt horen zeggen dat iemand een ‘rode’ of ‘blauwe’ persoonlijkheid heeft. Dit refereert aan het DISC-model.
Meer weten over DISC of interesse in de Klantkoopgedrag-training waarin we DISC inzetten voor commercieel resultaat? Neem dan contact met ons op!